دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403

 گزارش نشست خبری کنگره بانوی بافضیلت استاد طاهائی (ره)



گزارش نشست خبری کنگره بانوی بافضیلت استاد طاهائی (ره)

فراخوان مقالات این کنگره در سه موضوع شیعه شناسی، زن و خانواده و شهیده بنت الهدی صدر اعلام گردید که فراخوان دوموضوع اول در بهمن سال96 توزیع شد ودر پی تصویب موضوع کنگره ، اولین کارگاه شیعه شناسی در 25 اردیبهشت ماه برگزار شده­ پژوهشکده موسسه علمی-تحقیقی مکتب نرجس(علیهاالسلام)­ پیشنهاد بررسی سیره علمی و عملی شهیده بنت الهدی صدر در کنگره 97 را تصویب نموده مکتب نرجس علیهاالسلام)­ برای اولین بار در بین حوزه های علمیه خواهران در کشور موفق به اخذ درجه ISC درکنگره و فراخوان خود گردید و با درج این مجوز بر پوسترها فراخوان موضوع سوم توزیع شد.

­­­­­­­ در ادامه دعوتنامه های رسمی برای مسئولین حوزه های علمیه بیروت و عراق(عتبه عباسیه) جهت معرفی شخصیت های آشنا با شهیده بنت الهدی صدر در دستور کار کمیته اجرایی کنگره قرار گرفت ورایزنی های هیات علمی پژوهشکده جهت همفکری در برگزاری کنگره و تحقیق در زوایای گوناگون شخصیت ایشان در خرداد ماه انجام شد.

­­­­­­­­ گفتنی است تعداد کل مقالات رسیده به­ دبیرخانه کنگره 169 مقاله می باشد که از این میان 141 مقاله دربخش ایرانی و 28 مقاله در بخش بین الملل دریافت گردیده است ، 37 مقاله با موضوع شیعه شناسی، 77مقاله با موضوع زن و خانواده و 32مقاله با موضوع شهیده بنت الهدی صدرمی باشدو بقیه مقالات در محورهای دیگر مرتبط می باشد. مقالات دریافتی در سه نوبت مورد ارزیابی قرار گرفته و به مقالات پذیرفته شده گواهیISC ­اعطا می گردد.

­­­­­­­ دو کمیسیون علمی با موضوعات "زن و خانواده"و"شهیده بنت الهدی صدر و شیعه شناسی" که به ارائه مقالات رسیده به صورت کنفرانس توسط چندتن از مولفین خواهد پرداخت روز قبل از کنگره برگزار می گردد.

­­­­­­­ سخنران اصلی کنگره خانم دکتر روح افزا می باشند و میزگرد علمی باموضوع شهیده صدر باحضور اساتید صاحب نظر برگزار می شود.

­­­­­­­ کتاب هایی که در این کنگره رونمایی می گردد پنج کتاب با عناوین "فاطمه(علیهاالسلام)­ و خانواده" و "سیری درآیات انسان شناسی"،"آشنایی با مفاهیم پژوهشی"،"مقایسه ازدواج در اسلام و ایران امروز"و "موانع رشد فضایل اخلاقی از منظر نهج البلاغه" می باشد که توسط انتشارات نامه نرجس وابسته به موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(علیهاالسلام)­ منتشر شده است و سه کتاب دیگر با عناوین "راز نبوت" ، "القاب حضرت مهدی(عج)" و"­­­­­­­ The leader of the woman of the world lady Fatima Zahra(سرور زنان عالمین فاطمه زهرا(علیهاالسلام)) " نیز که از تالیفات طلاب مدرسه علمیه نرجس(علیهاالسلام) می باشد رونمایی خواهد گردید.

­­­­ در حاشیه کنگره نمایشگاهی به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و در ارتباط با موضوع کنگره دایر خواهد شد.

روابط عمومی مکتب نرجس(علیهاالسلام)




تعداد امتیازات: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (506)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: