دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 30 فروردین,1403

 برگزاری دهمین کنگره بانوی بافضیلت در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد



برگزاری دهمین کنگره بانوی بافضیلت در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

 

در این مراسم پس از قرائت کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی و صلوه خاصه امام رضا (علیه السلام) خانم شایسته خو(مدیر مکتب نرجس(س) ) ضمن خیرمقدم به حضار و تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: این دهه، دهه ی غلبه عدالت بر ظلم و جور ، دهه ی شکوفایی اسلام است که به خون هزاران شهید درخت تنومند انقلاب گلگون و آبیاری شد. یاد رهبر کبیر انقلاب و شهدای مقدس را گرامی می داریم که مسیر را برای آرامش و امنیت ما فراهم کردند و همینطور یاد اساتیدی که ما را به این مسیر رهنمون شدند گرامی می داریم بالأخص استادطاهایی(ره) که قریب یک دهه است نبودن روح بلندش بین ما باعث اندوه ماست و همینطور یاد شهید سلیمانی را گرامی می داریم که با ریخته شدن خونش، نهال گام دوم انقلاب را آبیاری نمود و ما را در استقامت کمک وافی نمود.

ایشان به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: عزیزان نادانسته ها را جز با تجربه خود، با گوش سپردن به تجربه دیگران نمی توان دانست. بسیاری از آنچه را ما دیده و آزموده ایم، نسل شما هنوز نیازموده و ندیده است. ما دیده ایم و شما خواهید دید. دهه های آینده دهه های شماست و شمایید که باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظماست، نزدیک کنید. برای برداشتن گامهای درست در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت. اگر از این راهبرد غفلت شود دروغها بجای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت.

مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) در سالروز ارتحال بانوی معظمه و فاضله ارجمند سرکار خانم طاهایی (سیدخاموشی) پس از ده سال فراق، طبق سنوات گذشته همایش بانوی بافضیلت را برگزار می کند. این برنامه تقارنش با ایام ا... دهه فجر پیام آور چند نکته است: اول این که ما بانوان از ابتدای انقلاب تاکنون همچنان پای انقلاب ایستاده ایم و حضورمان در این برنامه ها به منزله بیعت با خانم است. دوم این که در آستانه چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب و در فراق سپهبد شهیدقاسم سلیمانی بر آن هستیم تا نقش کلیدی خانواده در ثمربخشی رونق فکری، معنوی، تربیتی، سیاسی و اجتماعی را با معرفی خانواده بزرگوار استاد طاهایی و سرمحوری استاد معظمه خانم قندهاری در بستر این نشست مرور و الگوبرداری کنیم. استاد طاهایی از متن خانواده ای موفق و در تراز انقلاب به این انقلاب پانهاد و پس از هجرت مقدس به شهر مشهد گامهای مؤثر خود را در برون داد تفکر اسلام ناب و سبک زندگی فاطمی و حکومت علوی استوار و محکم برداشت و هکذا خواهر بزرگوار ایشان استاد قندهاری که خود الگویی به تمام معنا الهی و بر سیره نبوی و علوی استوار است، در مسیر تقوی بر مدار ولایت قدمهای مؤثر و فهیمی را برداشته که انشاءا... ما بتوانیم در این نشست ها بانوان جمهوری اسلامی را که زینب وار در مسیر ولایت حرکت می کنند، معرفی نماییم.

مدیر مکتب نرجس(س) به عنوان نکته پایانی عنوان داشت: پیرامون انقلاب بر خود فرض می دانم امروز در گام دوم انقلاب و در آستانه مهمترین اتفاق تاریخی دهه اخیریعنی انتخابات 98 باید بدانید که این نشست ها فرمایشی نخواهد بود و به فرموده رهبر انقلاب باید صبّار و شکور بود. گام دوم انقلاب بروز قیام بر بستر استقامت و روز بروز جوان تربیت شده انقلاب است. انقلاب در تربیت یک نسل هرچه کرده اکنون بناست محصول کارش را به تماشا بنشیند و تماشای محصول یعنی سپردن مسئولیت و کار به دست آن نسل، نسلی که با انقلاب تربیت شده است. چرا که حفظ انقلاب دشوارتر از اصل آن است و تاریخ بشر بناست بار دیگر پوست اندازی کند. جشن 57 جشن آغاز یک قیام توحیدی بود و در بهمن 98 قرار است جشن تثبیت انقلاب گرفته شود «اللهم ثبّت قلوبنا علی دینک» و بدانید بعد از تثبیت هر قدم نوبت برداشتن گام بعدی است، بعد از هر قدمی که برداشته می شود نوبت تثبیت آن گام است. امروز بعد از تثبیت انقلاب نوبت بروز قیامی دیگر است، معنای حفظ انقلاب شروع دوباره و برداشتن گام بعدی است. امروز نوبت قیامی دیگر است علیه رفاه طلبی ها، راحتی طلبی ها، سکوت کردن ها و ... امروز باید بپاخواست و پشت سر ولیّ زمان و با مکتبی همچون سلیمانی ها که در امتداد مکتب امام خمینی هاست حرکت نمود. انقلابی از درون، انقلابی نورٌ علی نور، که انقلابمان و نظام مان را حقیقتی مقدس و سازگار با خود می داند. گامهای استقرارمان در جهت رسیدن به تمدن اسلامی و سپردن پرچم بدست حضرت بقیه الله الاعظم را هرچه محکم تر برداریم.

ان شاءالله خداوند قدمهایمان را مستحکم گرداند و توطئه دشمنان نظام را به خودشان برگرداند.

در ادامه این کنگره خانم ریاضی از اساتید مدرسه علمیه کوثریه تهران و از شاگردان استاد قندهاری ، سخنانی را پیرامون­ شخصیت استاد قندهاری بیان داشت.

خانم ریاضی در ابتدا پس از تبریک ایام الله دهه فجر ، ضمن تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، دهمین سالگرد استاد طاهایی(ره) را تسلیت گفته، افزود: سخن درباره استاد سهل ممتنع است ، سهل است زیرا در جان همه می نشیند و ممتنع است چرا که آنقدر زیاد است که نمی توان در یک قاب آورد. اگر بخواهیم خصوصیات استاد را در چند بعد تقسیم بندی کنیم باید ابعاد اخلاقی و رفتاری ، ساده زیستی ، سبک زندگی، سبک عبادی ، مدیریت ، فعالیت های خیرخواهانه و... را مورد بررسی قرار دهیم. من استاد قندهاری را بیست و چند سال است که می شناسم . زمانی که وارد تهران شدم دوستان چند حوزه را معرفی کردند که در نهایت حوزه زهرای اطهر تهران را پس از مواجهه با گشاده رویی و استقبال گرم ایشان­ برای تحصیل انتخاب کردم. ایشان به لحاظ اخلاقی بسیار­ خوش برخورد و فروتن هستند و در رفتار و منش از حضرت زهرا(علیهاالسلام) الگوگرفته اند. در زندگی بسیار ساده شان دائما جلسات قرآنی برگزار می شود. تک تک رفتار و کردارشان برای ما درس است. در روابط با فرزندان بسیار صمیمی هستند طوری که فرزندانشان شیفته ایشان هستند. در بحث مسائل عبادی بسیار مقید هستند. از جمله آداب عبادی ایشان می توان به این موارد اشاره کرد که به نماز اول وقت و نمازهای مستحبی حتی در سفر بسیار اهمیّت می دادند. در قطار از گوپه بیرون می آمدند و در گوشه ای از راهرو سجاده انداخته و مشغول نمازشب می شدند بعد طلاب یکی یکی در مسیر پشت ایشان می ایستادند و نماز شب می خواندند. هنگام زیارت حتما غسل زیارت می کردند و دوست داشتند سکوت کنند و ذکر بگویند. غرق زیارت بودند.

خانم ریاضی سپس در خصوص سیره اجتماعی خانم قندهاری گفت: استاد قندهاری فوق العاده به فکر نسل جوان هستند و در مسأله ازدواج و فرزندآوری به انحاء مختلف به جوانان یاری می رسانند. مدیریت شان یکپارچه و عالی است. وقتی به بنده مسئولیت حوزه کوثریه را دادند خودشان هم کمک کردند و هفته ای دو سه روز می آمدند و در تربیت طلاب و ... کمک می دادند تا مستقل شدیم. نمی شود طلابی که مشکل آموزشی دارند پیش ایشان بروند و ایشان آن مشکل را حل نکنند، همیشه در مدرسه و بین طلبه ها حاضر هستند. در مسائل سیاسی بسیار دغدغه مندند. بخشی از ولایت پذیری مان را مدیون ایشان هستیم چرا که ما را با بصیرت راهنمایی می کنند . از بانوان مبارز قبل از انقلاب هستند. وقتی چنین زنان فرهیخته ای مثل خانم قندهاری، خانم طاهایی و خانم لواسانی داریم باید از آنها الگو بگیریم و برجسته شان کنیم.

­

سخنرانی­ حجه الاسلام والمسلمین آقای حیدری کاشانی
سخنران اصلی این کنگره حجه الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی بودند که در ادامه ایراد سخنرانی نمود.­
ایشان ضمن قرائت آیه 74 سوره فرقان که می فرماید: «الذین یقولون هب لنا من ازواجنا و ذرّیّاتنا قرّة أعین و اجعلنا للمتّقین اماما» گفت: به تأکید و توصیه امام صادق (علیه السلام) این آیه پرتکرارترین و بیشترین دعای قرآنی امیرالمؤمنین(علیه السلام) در قنوت نمازهایشان بوده و ماهم به رسم شیعه¬گی و پیروی، باید آن در قنوت نمازهامان حضور حداکثری پیدا کند چرا که از کلیدی ترین و محوری ترین آیات قرآن در حوزه خانواده است.
حجه الاسلام حیدری افزود: در وصف عبادالرحمن بررسی 5 آیه پایان سوره فرقان بسیار ضروری است. در این آیات ویژگی های عبادالرحمن بیان می شود تا می رسد به آیه 74 سوره فرقان که ویژگی پایانی است و محوری ترین و جامع ترین دعای قرآن در حوزه خانواده، این آیه است. گاهی که برخی می رفتند خدمت آیت ا... بهجت که آقا راهکار بدهید که عداوتی را که در حوزه خانواده پیش آمده چطور جمع کنیم می فرمودند:" مداومت کنند اعضای خانواده بر خواندن این دعا در نمازها " ویا هنگامی که می گفتند فرزندآوری¬شان دچار مشکل شده می گفتند:" زوجین مداومت کنند بر این آیه" و­ یکی هم" آغاز حدیث کساء بصورت خانوادگی و درخواست از حضرت زهرا (س) برای مادری برای آن خانواده". اگر بخت دختری بسته می شد می فرمودند:" تمام اعضا بر تلاوت آیه 74 سوره فرقان مداومت کنید و ختم حدیث کساء داشته باشید". با توجه به این حدیث امام صادق (ع) ویژگی عبادالرحمن به تکرار و اصرار است. «ربّنا هب لنا ...» خدایا در فضای خانوادگی به فرزندان و همسران ما مقام قره العین را عنایت کن و ما را برای متقین و پارسایان امام و پیشوا قرار بده. یک دنیا معنا در این دو مقام نهفته است. به تمام اعضای خانواده (هب لنا) هبه کن، یعنی ما لیاقت نداریم، از باب هبه و بخشش الهی این دو مقام (قره العین و امام المتقین) را عنایت کن. اگر بفهمیم رسالت خانواده های قرآنی و علوی و فاطمی و همچنین کادرسازی برای امام زمان(عج) در این دو مقام روشن می شود.
وی سپس گفت: بحث مان زن، تربیت، مقاومت و بزرگداشت بانویی است که حائز مقام امام المتقین در حد سعه وجودی خود شدند. قره العینی را روشنی چشمان ترجمه کرده اند. چه عظمت و ظرفیتی را حضرت امیر در این آیه دیدند که بیشترین و پرتکرارترین دعای شان بوده است ؟! این برای شیعه کافی است تا مثل گنج سعادت دنیا و آخرت خود قرار دهد. شیعه، روشنی چشمان! اما مطلب خیلی دقیق تر و ظریف تر است.­
قره از قرار و آرامش می آید. هم بانو و شوهر و هم والدین و فرزندان وقتی بهم هم میرسند باید آرامش از چشمان هویدا شود. چشم تابلوی درون است و خیلی راحت قرار و آرامش و بی قراری و ناآرامی را هویدا می کند. درخواست مقام قره العینی تمنای آرامش خانوادگی است که حضرت زهرا (س) قره العین امیرالمؤمنین بودند. در روایات داریم حضرت امیر با یک دنیا اندوه و غصه در خانه را می زدند اما به محض اینکه چشمشان به چشم حضرت زهرا (س) روشن می شد تمام غصه های عالم از دم خارج می شد. بحث مهندسی آرامش در خانواده را باید دستور کار قرار دهیم خصوصاً که نایب الامام هم به تمام خطبا فرمان دادند خانواده را دستور کار قرار بدهند. اگر قرار باشد جبهه معیّنی تشکیل بدهیم باید خانواده را در رأس قرار بدهیم.
ایشان گفت: برای رسیدن به آرامش خانوادگی اولین شاخه، آرامش رحمانی و ضدّ شیطانی است همچنان که اول اعوذ بالله و بعد بسم الله می گوییم. رمز استعاذه و بسم الله این است که فقط یک ذکر بر بسم الله مقدم می شود و آن استعاذه است یعنی اول خروج از ولایت شیطان بعد ورود به ولایت رحمان. ریشه بی قراری ها و ناآرامی ها و اضطرابها و آشفتگی ها و تندخویی ها را در خانواده دستگاه ابلیس است. باید شیطان را خوب بشناسیم و راهکارها را بدانیم. طلایه دار در خانواده بانوان هستند.

حضرت زهرا(سلام الله) می فرمایند :"علی جان من در این 9 سال روابط مشترکمان افتخارم این است که دروغی نگفته ام" مقام ایشان اجلّ از این است که بگویند دروغی گفتم ، اول باید خانواده از دروغ دوری کند ، اگر خانواده ای افّاک و اثیم شد ، در آن دروغ گفته شد شیاطین در دل خانواده رخنه می کنند و قلب اعضای خانواده می شود محل سربرآوردن فرزندان شیطان. شیطان 75 سپاه دارد . خانواده ای را تصور کنی که در آن دروغ بطور کامل برداشته شود. تمام بهم ریختن خانواده از جایی شروع می شود که خانم احساس می کند آقا چیزی را پنهان می کند . این افتخار بانوی فاطمی است که نگذارد سر سوزنی شیطان در آن راه داشته باشد چه رسد که فرودگاه شیطان بشود، در خانواده ما نیازمند آرامش رحمانی هستیم. خیلی وقتها در بحث تربیت می گوییم چه کاری باید انجام بدهیم؟ اساس این است که چه کاری نباید انجام بدهیم ، نیاز به مانع زدایی تربیت داریم موانع فراوان اند. شهید مطهری می فرماید: ما معمولا در دعاها می گوییم خدایا این نعمت را بده نمی گوییم این را بگیر این را نده.
در مکارم الاخلاق می گوید خدایا اگر قرار است که زندگی من محل تاخت و تاز شیاطین شود همین­ الآن جانم را بستان، کینه و دروغ را بگیر.
این مانع زدایی تربیتی اساس تربیت است، شیطان همراه را می دهیم دست فرزندان بدون کنترل تربیت. این شیطان قرین، شبانه روز در رختخواب هم همراه فرزندان است بعد می گوییم حلاوت نماز در وجود فرزند ما شکل نمی گیرد؟ خوب شیطان قرین را همراه کرده ایم. خداوند شیطانی را در قرآن پرده برداری می کنند بعنوان شیطان قرین، تفسیرش یکی همین تلفن همراه می شود، قطعا در فضای مجازی نیاز به الگوسازی داریم. یک دنیا جذابیت نفسانی و شیطانی، معلوم است که دیگرحلاوت نماز و مجالس ذکر رخت برمی بندد.
حجه الاسلام والمسلمین دکتر حیدری در ادامه افزود: قطع به یقین می گویم که محوری ترین، جامع ترین، کامل ترین آیه در حوزه معارف خانوادگی همین آیه است. در آرامش شاکرانه یک نکته را در قالب داستان ذکر می کنم. داستان حضرت سلیمان نبی و نامه ایشان که به فرمانروای سبا نوشتند (إنی اسلمت ...) از اینجا به بعد در روایات و احادیث باید دنبال کرد که بعد از اینکه موحد شد دو فرمان آمد به حضرت سلیمان: بلقیس را که بانویی مدیر و مدبر و کیّس و زیرک بود او را ابقا کن بر حکومت سبا و دوم اینکه او را به عقد خود درآور و سه شبانه روز در ماه، خودت را برسان به سرزمین سبأ (صنعای شرقی) و به زندگی خانوادگی خود برس. یک طرف سلیمان نبی مالک حکومت عالم و یک طرف بلقیس، ثمره ازدواج: فرزند پسری قطع نخاع و از گردن به پایین فلج. حضرت سلیمان که آمدند دیدند مثل یک لخته گوشت بر دستان شان،کمی بهم نگاه کردند و به گریه افتادند. بلقیس به سلیمان عرضه داشت من حاضرم در آن واحد خدا همه ثروت ما را بگیرد اما سلامت این بچه برگردد. به سجده افتادند که خدایا حاضریم تمام ملک سلیمان نبی که نظیری نداشته در کل عالم گرفته بشود اما سلامت فرزند برگردانده شود، خطاب آمد مرا نیازی به ثروت شما نیست، طبق مشیت این فرزند را دارید، اصرار کردند، خطاب آمد یکی از حکمت ها این است که هردو به این سطح از شکران عاقلانه برسید که یکی از نعمتها برابر با ثروت عالم نیست.یعنی عقلتان اینقدر رشد کند.روزی که شکرگذاری عقلی کنیم روز بیداری ما از غفلت و رسیدن به آرامش الهی و رویکرد شاکرانه است. دومین میثاق، صداقت در بالاترین سطح و شکرگذاری در بالاترین سطح است. در صداقت محض باهم باشید و سرسوزن چیزی را از هم پنهان نکنید. وقتی هردو پذیرفتند سلامت دو دست و دو پا را برگرداند و بعد از آن هرچه نعمت به آنها می داد می فرمود "هذا من فضل ربی" این از آن خداست من هیچ لیاقتی ندارم "لیبلونی" تا مرا بسیار بیازماید که اهل شکرانم یا کفران. در اینجا خداوند کفه را به نفع مردان سنگین می کند معارف دینی در آرامش شاکرانه. بانوان باید طلایه دار باشند و نهایت درجه تقدیر و تشویق و تأیید را نسبت به همسر و فرزندان باید اجرا کنند. نقاط قوتشان را پرورش دهند. بیچاره مردان و فرزندانی که گرفتار خانم های ناشکر می شوند. روایت داریم که اگر بانویی که به همسر خود بگوید در این زندگی از تو خیری ندیدم تمام اعمال صالح او گردوغبار هوا شده و حبط می شوند. خط قرمز است که بانو نباید از شکران خانواده عبور کند. همچنین روایت داریم که از چشم خدا می افتد بانویی که قدرشناس اصل وجود همسر در خانواده نباشد. به کتاب "خانواده و تربیت مهدوی" حتما مراجعه کنید، در سایت هم هست (طلیعه ظهور با هم عهد) که این کتاب حاصل کار گروهی 20 پژوهشگر برتر حوزه خانواده است که در آن راهکارهای عملی نسل منتظر و مهدی یاور عنوان شده است. اگر شما بانوان طلایه دار آرامش شاکرانه شوید، می تواند مهد خانواده های ما محل تربیت مهدی یاوران باشد. پدر و مادرها تمنا دارند فرزندانشان پزشک متخصص و ...

شوند ، خوب حالا شداین هدف گزاری برای تربیت فرزندان صحیح نیست؛ باید دقت داشته باشند که از نظر مقام معنوی و عرفانی در حرفه خود به چه مقامی برسند. باید بگوییم به هر شغلی که وارد می شوند به اقتضای قطب نمای وجودشان در آن شغل باید امام و مقتدا و پیشوای بهترین نیروهای آن صنف شوند. خلبان شهید عباس بابایی شود که هم اتاق ایرانی اش که باهم به امریکا رفته بودند می گفت ما را جدا کردند وهرکدام را بایک دانشجوی امریکایی گذاشتند. دیدیم یک پرده آویخته و اتاق را به دو قسمت تقسیم کرده است. گفت یک نگاهی به آنطرف پرده بینداز انواع تصاویر هالیوودی، مشروب و ... فضا را کاملا شیطانی دیدم . مدتی گذشت دیدم از پرده و تصاویر آلوده و بطری خبری نیست. کنار تخت دانشجوی آمریکایی قرآن و نهج البلاغه است گفتم چه کردی عباس؟ گفت دوست ما شیعه شده است. برای تربیت فرزندان جز به مقام امام المتقین نباید کفایت کرد. غیر از این تربیت شیعه شیوه دیگری برای تربیت نیست. در چنین شیوه تربیتی است که چنین شهدایی مثل سردار سلیمانی و شهیده نرجس الجعفرو... از آن در می آید . در خرمشهر وقتی اسیر شد گفتند کم سن و سال است عزم ایمانش را می توانیم بشکنیم ، صدای ضجه های او را که متوسل به حضرت زهرا می شد در زیر شکنجه، همراهان می شنیدند. عاقبت وقتی بهوش آمد قسمش می دادیم که تقیه کن و به خودت رحم کن جای تقیه هست. وقتی خیلی اصرار کردیم یکروز دیدیم با سلام و صلوات آوردندش. خوشحال شدیم گفتیم جان خودش را نجات داد جلسه ای ترتیب دادند صلیب سرخ جهانی بیاید. در الرمادی سرهنگ سفاکی بود آزاده های دیگر را هم آوردند تا درهم شکستن یک بانوی مسلمان را به رخ بقیه بکشند. قرار بود به امام فحش بدهد و به صدام درود بفرستد تا تابعیت کشورهای اروپایی را به او بدهند. رسانه های جهان و ... شروع کرد با سلام و صلوات بر آستان امام خمینی و لعن و مرگ و نفرین به صدام زمان و یزدیان زمان. سرهنگ چنان عنان از دست داد که یک گالن 20 لیتری بنزین روی سرش ریخت و فندک روشن کرد و تمام بدنش زنده سوخت و همه شاهد بودند. همیشه یاد این حماسه زمان فرعون می افتم، جناب مومن آل فرعون و همسرش صبّانه که خودش را جان فدای حضرت موسی(ع) می کند. که پسرخوانده فرعون احتجاج می کند که چرا حکم اعدام می دهی، فرعون حکم قطعه قطعه کردن او را می دهد و حضرت موسی رها می شود. فرعون دختری داشته همسر را از قبل دعوت می کند که آرایشگر دختر فرعون بود، آرایشگر دستش می لرزد و شانه می افتد می گوید بسم ا... . دختر پیش فرعون خبر می برد، فرعون دستور می دهد 4 فرزندش را در کوره مسی­ بیاندازند .در سوختن سه فرزند آخ نمی گوید ،% وقتی نوزاد شیرخواره را می خواهند بیاندازند فرزند به سخن در می آید «اصبری یا أماه» و صبوری می کند و بعد خود صبّانه را در کوره می اندازند. پیامبر شب معراج جایی می ایستد می گویند اینجا جایی است که خاکسترهای صبّانه و 4 فرزندش ریخته شده یک چنین استقامت های عرفانی است که رمز سعادت دنیا و آخرت ماست.

استاد قندهاری که کنگره بانوی بافضیلت امسال به ایشان اختصاص داده شده بود در ادامه این مراسم سخنرانی نمودند که چکیده سخنان ایشان بدین شرح است:
ایشان پس از تبریک ایام دهه فجر و تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی گفت:همیشه به طلاب میگویم شما در خدمت زهرای اطهر (س) هستید و از این بابت چقدر باید خوشحال باشید. این روزها ایام خاصی است. شهادت حضرت زهرا که شب 7 ایشان هست و ایام فجر و همچنین در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) هستیم که به ابتکار جمهوری اسلامی روز زن نامیده شده است. 15 روز خیلی سخت گذشت بر همه از شهادت سردار سلیمانی و ...­ که الحمدلله با سخنرانی رهبرمان آرامش برگشت و 15 روز تمام شد. در رابطه با حضرت زهرا (س) بحث خانواده هست در قرآن خداوند متعال به ما الگو و اسوه دین داده «لکم اسوه حسنه» . در گام دوم انقلاب رهبر فرزانه سبک زندگی را مشخص کردند. در اساس خانواده ، زن یعنی سنگ زیرین آسیاب . روایتی که همه می دانید اول نوری که خداوند آفرید قبل از خلقت عالم نور زهرای مرضیه بود «لولا فاطمه لما خلقتکما». خیلی مهم است برای اینکه از این زن می خواهد 11 امام به وجود بیاورد. اینجا به ما چه میگوید؟ نقش مادری. وقتی 11 امام از کسی بخواهد بوجود بیاید خالق عالم چقدر رویش کار می کند و برای تولد ایشان چه برنامه ریزی‌هایی شد. فرمود چهل روز خودسازی کنید میخواهم زهرا (س) را بیافرینم می‌خواهم کوثر بیافرینم . همه‌مان می‌دانیم ولی باید خودمان را بهتر بشناسیم و بدانیم چه کسی هستیم، چقدر ارزش داریم. وقتی از همسرشان می پرسند زهرای مرضیه(س) چه همسری بودند می‌فرمایند: «نعم العون فی طاعه الله» . اگر همراهی خانم من در خانواده نبود نمی‌توانستم هفتاد جنگ را مدیریت کنم و دائم در جنگ‌ها باشم. سردار سلیمانی اگر ازخانواده خیالش راحت نبود می‌توانست چهل سال در جبهه ها باشد؟ خیلی مهم است نقش خودمان را بدانیم. خودمان را به چیزهای باطل سرگرم نکنیم. قرآن سیره زهرای مرضیه (س) را الگو و نمونه قرار داده است. در زمان حاضر خودمان هم خانم سردار سلیمانی را و زندگیشان را دیدیم ، آقا فرمودند: این الگوی زمان حاضر ما شد. خدا بحق محمد و آل محمد(ص) همه ما را با وظایفمان آشنا بگرداند.
خانم قندهاری سپس افزود: در انتخابات حق و باطل همیشه کنار هم هستند این ماییم که باید حق‌شناس باشیم. چه شد که حضرت زهرا (س) پهلویشان سوراخ شد، دستشان شکسته شد، بین در و دیوار ماندند؟ امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: به خدا سوگند به جان خودم قسم اگر فاطمه (س) نبود چهره منافق شناخته نمی‌شد .آیت الله وحید خراسانی کتابی دارندبه نام " حلقه ی وصل" که در آن می‌گویند ببینید یک زن چه کرده تا آخر دنیا پنهان بودن قبرشان را به همه نشان دادیم اگر ما از خودمان بیرون بیاییم دنبال حق باشیم حق همیشه خودش را نشان می‌دهد باطل هم از اول نابود است. باطل از اول از بین رفته است «ان الباطل کان زهوقا» باطل مثل کاه روی آب است جریان آب نابودش می کند پس بیایید حق را پیدا کنیم و پای حق بایستیم همان‌طور که سردار سلیمانی ایستاد این انقلاب راحت به ثمر ننشسته خیلی خون‌ها به پایش ریخته شد.




تعداد امتیازات: (54) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1048)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: