دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403


درســهای اســـتاد

درس اول: انسان و دو بعد وجودي او، روح و جسم
درس دوّم: قلـب
درس سوم: عقل
درس چهارم: نفس و عقل
درس پنجم: سعادت واقعی
درس ششم: اخلاق فردی و اجتماعی
درس هفتم: راه درمان رذائل اخلاقی
درس هشتم: مقیاس سنجش نیک و بد اخلاقی
درس نهم: اصلاح گفتار
درس دهم: مطابقت گفتار با رفتار
درس یازدهم: دروغ
درس دوازدهم: راه درمان دروغ
درس سیزدهم: سوء ظن و بدگمانی
درس چهاردهم: سرچشمه های بدگمانی
درس پانزدهم: تجسس و غیبت
درس شانزدهم: مهمترین انگیزه های غیبت
بيانات استاد ارجمند خانم طاهائي به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام
درس هفدهم: خطرات غيبت
درس هجدهم :موارد استثنايي غيبت
درس نوزدهم: حيات اجتماعي
درس بيستم:حيات جامعه
درس بیست و یکم: اسلام و پيوند اجتماعي
درس بيست و دوم: راه ايجاد وحدت فکري
درس بيست وسوم: رشد اخلاقي مهم ترين اصل وحدت
درس بیست چهارم: ویژگی های عبادالرحمان
درس بیست و پنجم: شرحی بر صلوات شعبانیه
درس بیست و ششم: جهان پس از ظهور حضرت مهدی (عج)
درس بیست هفتم: جریان حق و باطل (1)
درس بیست و هشتم : نيم نگاهي به سخنان استاد طاهايي در شب­هاي قدر
درس بیست و نهم: عروج نفس
درس سی ام: آزموني ده‌گانه براي دانايان
درس سی و یکم: اعتدال در مصرف
درس سی و دوم: پندهاي امام عسكري (‏عليه‏السّلام) به شيعيان
درس سی و سوم: به یاد خطیب توانا
درس سی و چهارم: تأثیر نظارت الهی در اصلاح عمل
درس سی و پنجم: جوان، ارزش‌ها و اجتماع
درس سی و ششم: حج و مدیریت اقتصادی
درس سی و هفتم: نگاهی به ابعاد وجودی حضرت زینب کبری (علیهاالسّلام)
درس سی و هشتم: یاد خدا؛ پرورش و آموزش
درس سی و نهم: فرمان صبر به پيامبر اسلام در قرآن
درس چهلم: شکوفایی کمالات انساني
درس چهل و یکم: شرایط مبلّغ و تبلیغ از دیدگاه استاد طاهایی
درس چهل و دوم: پیوند ایمان و علم
درس چهل و سوم: تفسیر فرازهایی از صلوات شعبانیه
درس چهل و چهارم: شخصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها)
درس چهل و پنج: اهمیت رای دادن در انتخابات
درس چهل و ششم: اهمیت شب قدر
درس چهل و هفتم: نکته ای ناب از زیارت رجبیه
درس چهل و هشتم: سخن گفتن با امام زمان
درس چهل و نهم: اهمیت انتخاب اصلح

باید در کودکی افکار و اخلاق آدمی طوری ساخته‌شود که در سنین بزرگسالی در متن جامعه بتواند خود را با محیط اجتماعی خویش تطبیق دهد و عضو مفید و مؤثّری به شمار آید؛ هم از جامعه بهره ببرد و هم خود به جامعه بهره بدهد. این وظیفه‌ی خطیر اجتماعی شدن، بر عهده‌ی پدران، مادران و مربیان است.

   ادامه »

آدمی از آغاز زندگی به علّت نیاز مادّی با مسایل اقتصادی سر و کار داشته و امروزه برای رفاه مادّی بیشتر، یک‌سری برنامه‌ریزی‌ و مدیریت دقیق در این راستا صورت‌گرفته تا تمام وسایل و عوامل مؤثّر در ازدیاد و افزایش درآمدها و محصولات، شناسایی شده و از زیان‌ها و ضایعات و خسارات جبران‌ناپذیر جلوگیری گردد.

   ادامه »

با نگاهی کوتاه به شخصیتهای برجستهای که نقش محوری در تربیت آسمانی حضرت زینب (علیهاالسّلام) داشتهاند، میتوانیم بیشتر با ابعاد وجودی ایشان آشنا شویم. پدر بزرگوارشان علی (علیهالسّلام) شخص دوم عالم اسلام است. وصی پیامبر با آن علم و شجاعت و تقوایی که دارد از هر جهت نمونه است: مادر او پرورش یافتهی دامان پیامبر بزرگواری است که از شدّت علاقه و احترام دست او را میبوسد و در مقابل دختر خود قیام میکند. مادری محدّثه که، ملائکه با او سخن میگویند.

   ادامه »

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در نصایح پر ارجی به ابوذر، آن بزرگ‌مرد و مجاهد می‌فرماید: «اعْبُدِ اللَّهَ كَأَنَّكَ تَرَاهُ فَإِنْ لَمْ تَكُنْ تَرَاهُ فَإِنَّهُ يَرَاكَ» (مجلسی، 1403ق، ج25، ص204)؛ آن چنان خدا را پرستش کن که گویا او را می‌بینی و تمام کردار تو در برابر خدا انجام می‌گیرد زیرا هرچند تو او را نمی‌بینی ولی او تو را می‌بیند و از تمام اعمال تو آگاه است.

   ادامه »

كمتر موضوعي را در قرآن مي‌توان يافت كه مانند صبر تكرار و مورد تأييد قرار گرفته باشد. در قرآن مجيد حدود هفتاد مورد از صبر سخن به ميان آمده كه موارد زيادي از آن به شخص پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم اختصاص دارد. (نمونه، ج1، ص518)

   ادامه »

بنابر‌تصریح قرآن‌کریم راه رشد به انسان نشان داده شده است لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَي: در قبول دین اکراهی نیست (زیرا) راه درست از راه انحرافی روشن شده است (بقره، 256).

آیه‌ي شریفه تأکید می‌کند اجباری در دین نیست زیرا اسلام و هر مذهب حقّی، از دو جهت نمی‏تواند جنبه‌ي تحمیلی داشته باشد: بعد از دلایل روشن و معجزات آشكار، نيازي به تحميل نيست.

   ادامه »

اگر یک مبلغ سطح مطالعات خود را بالا نبرد و به همان دانستنی‌های قبلی اکتفا نماید نمی‌تواند موفّقیت کسب نماید. بنابراین باید مداومت بر تحصیل داشته و سطح مطالعه‌ی خود را گسترده نماید و بداند اضافه کردن و افزودن بار علمی قدرت بیان را زیاد کرده و بهره‌مندی بیشتری را ایجاد می‌کند.

   ادامه »
صفحه 6 از 38ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها