دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403

 برگزاری دوازدهمین کنگره بانوی با فضیلت در مکتب نرجس‌(علیهاالسلام) مشهد



برگزاری دوازدهمین کنگره بانوی با فضیلت در مکتب نرجس‌(علیهاالسلام) مشهد

در این مراسم مدیر مکتب نرجس(س) خانم شایسته خو ضمن تبریک دهه فجر گفت:
مقام معظم رهبری می فرمایند جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است. هرکس یک مرکز و منبری دارد برای تبلیغ در این زمینه موظف است.
در مسیر جهاد تبین سیره علمی و عملی استاد که برگرفته از سیره اجداد طاهرین ایشان است مطرح می ‌شود که امسال را به معرفی خانم قانع پرداختیم که بنیانگذار مکاتب حضرت رقیه در مشهد هستند.
هدف اصلی ما از برپایی این همایش معرفی الگوهای کارآمد و عملی در نسل امروز است. در این برنامه شیوه های عملی تبیین را در سیره خانم قانع بیان کرده ایم.از جمله دیگر اهداف این برنامه معرفی روش های مختلف در الگو سازی است.
سپس دبیر علمی همایش خانم دکتر رحمت آبادی در توضیح روند همایش مطالبی را بدین شرح عنوان نمود:
ماه ها به بررسی سیره بانو قانع پرداخته شد. چاپ نشریه و چاپ کتاب‌ها و در کنار آن یک سری نشست ها را برگزار نمودیم . یکی از فعالیت‌های امسال رونمایی از نسخه جدید سایت مکتب نرجس هست.در بحث کنگره، ابتدا در مورد بانوان معاصر تاثیرگذار در سراسر کشور تحقیق شد و استاد قانع انتخاب شدند . جمع آوری اطلاعات، پیاده سازی وتنظیم مطالب از روندهای بود که دبیرخانه علمی آن را دنبال کرد .هر ساله در بهمن ماه که کنگره استاد طاهایی برگزار می شود ، فراخوان سال آینده اعلام می‌شود. در مجموع ۷۵ اثر به مکتب رسیده است که غیر از استان خراسان رضوی از استان های دیگر هم مقالاتی داشته ایم که هر مقاله در دو سطح ازریابی شده است که بعد از طی مسیر ارزیابی در نشریه های میراث طاها وشمیم نرجس مکتب چاپ شده است. یکی از برنامه ها چاپ کتابی است به نام مهندسی تبلیغ .

 

 

 

در ادامه میزگردی با حضور خانم ها پورحسینی (از اساتید مکتب)، خانم افشار (مدیر مدرسه حضرت رقیه(س) وخانم عظیمی ( از شاگردان اسبق خانم قانع) برگزار شد که خانم پورحسینی اشاره کرد به این که یک وجه مشترک قرآنی برای تمام این بانوان بافضیلت(خانم طاهایی و هم عصران ایشان) وجود دارد چنان که خداوند میفرماید ای پیامبر بگو من فقط شما رایک موعظه میکنم که دو به دو و به صورت فردی برای خدا قیام کنید واین بزرگان این آیه را به گوش جان شنیدند و به میدان آمدند. اکنون نیز برای جهادتبیین که حضرت اقا فرمودند، باید به میدان بیاییم. خانم پورحسینی روش شناسی بانوان فاضله را یکی از هدفهای چنین همایش هایی دانست و گفت ما باید روشهای این عزیزان را کشف کنیم تا بتوانیم زنانی شهید پرور وبا اخلاص تربیت کنیم.
سپس خانم افشار مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) شروع به صحبت کرد و گفت :از سال 1345 مدرسه تاسیس شد وبعد از انقلاب به طور رسمی آغاز به کار کرد. خانم قانع برای تربیت مادران شهید پرور طوری صحبت میکرد که گویی خودش همسر یا مادر شهید بود وصحبت ایشان خیلی اثر گذاربود. ایشان پیروی از خط ولایت را از ویژگی های خانم قانع دانست.
در ادامه خانم عظیمی از نحوه آشنایی با حوزه صحبت کرد و تبلیغ چهره به چهره ی خانم قانع ازروش معاد باوری، را از راه های جذب ایشان دانست و گفت: من جذب منش و اخلاق و ولایت مداری ایشان شدم.




حجه الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی که سخنران اصلی این همایش بود سخنان خود را با اهمیت خانواده محوری آغاز نمود وآن را بهترین راهکار گذر از اخر الزمان دانست و افزود همانطور که مورد تاکید رهبری است، دشمنان خانواده را هدف قرار داده اند و در چنین شرایطی ما رسالت خانواده سازی را داریم و این در درجه اول رسالت اصلی خواهران است. مهمترین وظیفه ی همه ی ما در آخرالزمان ساخت خانواده بهشتی در این آتشفشانهای جهنمی است.ایشان کتاب خانواده و تربیت مهدوی را معرفی کرد و عنوان داشت که اگر از خانواده سازی بهشتی غافل شویم چه خسارتی برای ما دارد.
ایشان عنوان داشت: انسان از اساس یک موجود بهشتی است تنها راه بهشتی شدن انسان، بهشتی زیستن اوست و بهترین راه در دنیا واخرت خانواده سازی بهشتی است . بهترین منزلگاه ساخته شدن انسان خانواده های بهشتی است و وقتی این خانواده ها به حدنصاب برسند جامعه بهشتی می‌شود. وی بهترین قرار گاه خود شناسی وخود سازی و محل نزول آرامش را خانه وخانواده برشمرد.
حجه الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد:
غفلت از این خانواده خسارات زیادی دارد گرفتاری در دنیا از آن جمله است که فلاکت آخرت را در پی خواهد داشت.
وی گفت: با تحقق یک آیه از کلام خداوند میتوانیم به فضای بهشتی راه پیدا کنیم، آیه ۷۴ سوره ی فرقان، که در قنوت نمازها حضرت علی(ع) قرائت می نمودند و لذا در کلیه مشکلات خانوادگی مداومت در قرائت این آیه سفارش می شود.

در ادامه همایش خانم شایسته خو مدیر مکتب نرجس(س) به روایتی ازحضرت علی علیه‌السلام اشاره نمود و گفت:علم قدرت است و هر که به علم و دانش چنگ زند قدرتمند است و توان قدرت‌نمایی دارد و هر آن که از علم فاصله گیرد دیگران بر او غلبه خواهند کرد.
ایشان گفت: انسان در مسیر علمی می‌تواند به‌جایی برسد که از جنس نور شود به‌جایی برسد که علم و عالم با هم یکی شوند .متأسفانه در جهانی زیست می‌کنیم که تکنولوژی و علم دست به مدیریت انسان زده‌است درحالی‌که باید به بستر علم به سمت حیات طیبه برگردیم و انسان را به هویت واقعی او یعنی خلیفةالله برسانیم .
وی افزود:به یمن انقلاب اسلامی در ایران و حرکت پرشتاب علمی و تحقیقاتی امید داریم با نقشه راه ترسیم‌شده در سند بنیادین آموزش‌وپرورش به این هدف متعالی نائل گردیم. همه توجه داریم که نخبه غیر از استعداد برتر است غیر از برنده مدال و غیر از نفر اول کنکور است.
نخبه کسی است که بتواند نیروی بالقوه را به عینیت و کارآمدی و تولید و پیشرفت برساند. آن زمان است که قابل‌تقدیر است و به ثروت عظیم تبدیل شده‌است.
لدا وظیفه ما متولیان امر تعلیم‌وتربیت است که جوانان و دختران این مرزوبوم را به مرزهای دانش و نخبگانی برسانیم .مجتمع اموزشی و تحصیلی مشکوه که در دهه ۷۰ به دست با کفایت استاد طاهایی تاسیس شد. قرین به ۳۰ سال ست در مسیر اهداف عالی گام های موثری برداشته است و هم اکنون با فصلی جدید و با اهداف ذیل در دوازدهمین کنگره‌ی بانوان با فضیلت کنگره بانوی با فضیلت استاد طاهایی از تندیس افتخار برترین‌های علمی و پژوهشی و نخبه‌گی در مجتمع بزرگ مشکات در تمام مقاطع تحصیلی رونمایی می‌نماییم.
۱ -زمینه‌سازی برای کسب شایستگی‌های انسان متعالی با حفظ کرامت انسانی
۲- تقویت شاخصه‌های برتر اصیل اسلامی در ابعاد علمی اخلاقی اعتقادی سیاسی‌اجتماعی و فرهنگی
۳ - تقویت روحیه خودباوری مجاهدت در راه تولید علم و دانش و نخبه گی بهمراه عفت ، شجاعت ایثار و فداکاری .
۴ ایجاد جامعیت ، یکپارچگی و توجه متوازن به ساحت‌های تعلیم‌وتربیت و علم و دانش در مسیر حیات طیبه ان‌شاالله
گفتنی است، این مراسم که از طریق تی وی حوزه به صورت آنلاین پخش می گردید با رونمایی از تغییر نام خیابان به نام استاد طاهایی(ره) و چند جلد کتاب از انتشارات مکتب نرجس(س) و در نهایت اقامه نماز جماعت به پایان رسید.

روابط عمومی مکتب نرجس(س)







تعداد امتیازات: (5) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1387)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: