دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
یکشنبه, 23 آذر,1404


درســهای اســـتاد

درس اول: انسان و دو بعد وجودي او، روح و جسم
درس دوّم: قلـب
درس سوم: عقل
درس چهارم: نفس و عقل
درس پنجم: سعادت واقعی
درس ششم: اخلاق فردی و اجتماعی
درس هفتم: راه درمان رذائل اخلاقی
درس هشتم: مقیاس سنجش نیک و بد اخلاقی
درس نهم: اصلاح گفتار
درس دهم: مطابقت گفتار با رفتار
درس یازدهم: دروغ
درس دوازدهم: راه درمان دروغ
درس سیزدهم: سوء ظن و بدگمانی
درس چهاردهم: سرچشمه های بدگمانی
درس پانزدهم: تجسس و غیبت
درس شانزدهم: مهمترین انگیزه های غیبت
بيانات استاد ارجمند خانم طاهائي به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام
درس هفدهم: خطرات غيبت
درس هجدهم :موارد استثنايي غيبت
درس نوزدهم: حيات اجتماعي
درس بيستم:حيات جامعه
درس بیست و یکم: اسلام و پيوند اجتماعي
درس بيست و دوم: راه ايجاد وحدت فکري
درس بيست وسوم: رشد اخلاقي مهم ترين اصل وحدت
درس بیست چهارم: ویژگی های عبادالرحمان
درس بیست و پنجم: شرحی بر صلوات شعبانیه
درس بیست و ششم: جهان پس از ظهور حضرت مهدی (عج)
درس بیست هفتم: جریان حق و باطل (1)
درس بیست و هشتم : نيم نگاهي به سخنان استاد طاهايي در شب­هاي قدر
درس بیست و نهم: عروج نفس
درس سی ام: آزموني ده‌گانه براي دانايان
درس سی و یکم: اعتدال در مصرف
درس سی و دوم: پندهاي امام عسكري (‏عليه‏السّلام) به شيعيان
درس سی و سوم: به یاد خطیب توانا
درس سی و چهارم: تأثیر نظارت الهی در اصلاح عمل
درس سی و پنجم: جوان، ارزش‌ها و اجتماع
درس سی و ششم: حج و مدیریت اقتصادی
درس سی و هفتم: نگاهی به ابعاد وجودی حضرت زینب کبری (علیهاالسّلام)
درس سی و هشتم: یاد خدا؛ پرورش و آموزش
درس سی و نهم: فرمان صبر به پيامبر اسلام در قرآن
درس چهلم: شکوفایی کمالات انساني
درس چهل و یکم: شرایط مبلّغ و تبلیغ از دیدگاه استاد طاهایی
درس چهل و دوم: پیوند ایمان و علم
درس چهل و سوم: تفسیر فرازهایی از صلوات شعبانیه
درس چهل و چهارم: شخصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها)
درس چهل و پنج: اهمیت رای دادن در انتخابات
درس چهل و ششم: اهمیت شب قدر
درس چهل و هفتم: نکته ای ناب از زیارت رجبیه
درس چهل و هشتم: سخن گفتن با امام زمان
درس چهل و نهم: اهمیت انتخاب اصلح
شکوفایی انسان به توجه به خدا و امام زمان (عجل الله) است. (۱۳۸۷/۰۱/۱۹)
مردم ایران باحضور میلیونی خود در مراسم امام خمینی(ره) ثابت کردند و ثابت می کنند که هنوز اعتقاد دارند نظام جمهوری اسلامی به عنوان میراث امام خمینی(ره) باقی و پا برجا بماند و برای حفظ و استحکام این ودیعه الهی آمادگی کامل خودشان را نشان می دهند و نشان می دهند که با امامشان پیوند ناگسستنی دارند... (۱۳۸۲/۳/۱۴)
ولایه علی بن ابیطالب(ع)، یعنی حیات و زندگی شما به ولایت بستگی دارد. تمام اعمال عبادی جسمی است بدون روح، روح است که اعمال ما را زنده نگه می دارد و به اعمال عبادی اثر می بخشد و آن روح ولایت است. خداوند فرموده: « الیوم اکملت لکم دینکم...» در این ایام ما باید متوجه و قدردان این نعمت بزرگ باشیم و تعظیم شعائر داشته باشیم. (1377/1/25)
طلبه باید به موازات درسش؛ هر روز به توجهش، به  توسلش، به ذکر و یاد خدا و وظیفه شناسی و مسوولیتش اضافه شود... (۱۳۸۲/۷/۱۲)
 کتاب طلبه، کتاب تدوین است. طلبه به همه آیات  الهی و هزاران حدیث مفسرین قرآن که ائمه اطهار (صلوات الله علیهم اجمعین) هستند، توجه می کند. به خطبه های علی بن ابی طالب (علیهم السلام)، به دعا و آموزشهای امام سجاد (علیه السلام) و به حرکات و روشهای پیشوایان دینی نظر دارد و توجه می کند. ماحصل سیر طلاب در قرآن و روایات، روش معصومین (علیهم السلام) است که برای مردم بیان می کند... (۱۳۸۵/۹/۲۷)
  یکی از ارزشهای متعالی حوزه تقدم  تزکیه بر تعلیم است... طلاب عزیز! شما می خواهید در قلبتان بذرافشانی کنید می خواهید بذر حکمت، بذر آیات الهی، بذر روایات پیشوایان دینی را در قلب بیفشانید اول نیاز دارد تزکیه کنید یعنی صفات رذیله این خارهایی که در قلب است، حسد، کینه، عجب، ریا،خودخواهی، خود پسندی این ها همه را از قلب خارج کنید ، قلب را تزکیه کنید تا انشا الله علم در قلب شما اثر بگذارد، رشد کند و ثمر بدهد... (۱۳۸۸/۷/۱۳)
از دیگر ارزشهای متعالی حوزه این است طلبه خود را شاگرد و سرباز امام زمان (علیه السلام) می داند و به آنچه که می آموزد؛ اعم از ایمان و اعتقادات، اخلاق و تفسیر و غیر ذلک ایمان دارد و مسئولیت احساس می کند. یعنی آنچه آموخته در مقام عمل قرار می دهد و الا خود را مسئول می داند...    (1388/7/13)
صفحه 50 از 52ابتدا   قبلی   43  44  45  46  47  48  49  [50]  51  52  بعدی   انتها