دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
دوشنبه, 05 آذر,1403


درســهای اســـتاد

درس اول: انسان و دو بعد وجودي او، روح و جسم
درس دوّم: قلـب
درس سوم: عقل
درس چهارم: نفس و عقل
درس پنجم: سعادت واقعی
درس ششم: اخلاق فردی و اجتماعی
درس هفتم: راه درمان رذائل اخلاقی
درس هشتم: مقیاس سنجش نیک و بد اخلاقی
درس نهم: اصلاح گفتار
درس دهم: مطابقت گفتار با رفتار
درس یازدهم: دروغ
درس دوازدهم: راه درمان دروغ
درس سیزدهم: سوء ظن و بدگمانی
درس چهاردهم: سرچشمه های بدگمانی
درس پانزدهم: تجسس و غیبت
درس شانزدهم: مهمترین انگیزه های غیبت
بيانات استاد ارجمند خانم طاهائي به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام
درس هفدهم: خطرات غيبت
درس هجدهم :موارد استثنايي غيبت
درس نوزدهم: حيات اجتماعي
درس بيستم:حيات جامعه
درس بیست و یکم: اسلام و پيوند اجتماعي
درس بيست و دوم: راه ايجاد وحدت فکري
درس بيست وسوم: رشد اخلاقي مهم ترين اصل وحدت
درس بیست چهارم: ویژگی های عبادالرحمان
درس بیست و پنجم: شرحی بر صلوات شعبانیه
درس بیست و ششم: جهان پس از ظهور حضرت مهدی (عج)
درس بیست هفتم: جریان حق و باطل (1)
درس بیست و هشتم : نيم نگاهي به سخنان استاد طاهايي در شب­هاي قدر
درس بیست و نهم: عروج نفس
درس سی ام: آزموني ده‌گانه براي دانايان
درس سی و یکم: اعتدال در مصرف
درس سی و دوم: پندهاي امام عسكري (‏عليه‏السّلام) به شيعيان
درس سی و سوم: به یاد خطیب توانا
درس سی و چهارم: تأثیر نظارت الهی در اصلاح عمل
درس سی و پنجم: جوان، ارزش‌ها و اجتماع
درس سی و ششم: حج و مدیریت اقتصادی
درس سی و هفتم: نگاهی به ابعاد وجودی حضرت زینب کبری (علیهاالسّلام)
درس سی و هشتم: یاد خدا؛ پرورش و آموزش
درس سی و نهم: فرمان صبر به پيامبر اسلام در قرآن
درس چهلم: شکوفایی کمالات انساني
درس چهل و یکم: شرایط مبلّغ و تبلیغ از دیدگاه استاد طاهایی
درس چهل و دوم: پیوند ایمان و علم
درس چهل و سوم: تفسیر فرازهایی از صلوات شعبانیه
درس چهل و چهارم: شخصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها)
درس چهل و پنج: اهمیت رای دادن در انتخابات
درس چهل و ششم: اهمیت شب قدر
درس چهل و هفتم: نکته ای ناب از زیارت رجبیه
درس چهل و هشتم: سخن گفتن با امام زمان
درس چهل و نهم: اهمیت انتخاب اصلح
قال الله العظیم فی کتابه: «اُتل ما اوحی الیک من الکتاب واقم الصلوة» (عنكبوت، آیه 45) در این آیه مبارکه خداوند دو دستور داده: 1- آموزش  2- پرورش  قرآن وسیله نورانیت قلب و جان است. می فرماید: «الذین اذا ذکرالله وجلت قلوبهم» (انفال، آیه۲) «مومنین کسانی هستند که وقتی خدا رایاد می کنند، قلبهای اینها به لرزه درمی آید.» عظمت خداجلوه گرمی شود، می گوید من درمقابل این عظمت چه کردم؟ چقدرکوتاهی و تقصیر کردم؟  پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: «ماعرفن...    ادامه »
قال الله العظیم فی کتابه: «اُتل ما اوحی الیک من الکتاب واقم الصلوة»  (عنكبوت، ۴۵)  دراین آیه مبارکه خداوند دو دستور داده: 1- آموزش  2- پرورش  ازاین جمله آیه به دست می آید: «و اقم الصلوة؛ اقامه كن نماز را» نمی فرماید نماز بخوان، آنچه در قرآن درمورد نماز ذکر شده «اقم الصلوة» است. عزیزان توجه داشته باشید بارها عرض کردم اقامه نماز غیر از نماز خواندن است. مسلمان بایدجامعه را به سوی نماز سوق دهد. چندقدم دراین زمینه برداشتی ای معلم! ای خواهر...    ادامه »
قال الله العظیم فی کتابه: «اُتل ما اوحی الیک من الکتاب واقم الصلوة» (عنكبوت، ۴۵) عزیزان توجه داشته باشید. «اقم الصلوة ان الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر؛ اقامه کن نماز را؛ همانا نماز انسان را از فحشاء و منکرات بازمی دارد.» نماز نیرومندترین عامل باز دارنده است. چون آن چیزی که ما را از گناه حفظ می کند اعتقاد به مبدا و معاد است. بدانم ازمحضرخدا آمدم و در محضر او هستم و روزی هست که به حساب من دقیق رسیدگی می شود. 1- فلسفه  و روح و اساس نماز یاد خداست. 2- نماز وسیله شست...    ادامه »
قال الله العظیم فی کتابه: « یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لاتفعلون کبر مقتا عندالله»  (سوره صف، آیه۲) آیه خیلی تکان دهنده است. یک درس اخلاقی بسیاربزرگ و مسئولیت بزرگ. مومن باید سراپا گوش باشد، ببیندخدا به چه امر کرده و از چه نهی می کند.  می فرماید: چرامی گوئید آنچه که عمل نمی کنید. کبر بسیاربزرگی است ازنظر دشمنی؛ یعنی خدا دشمن دارد که انسان چیزی را بگوید و عمل نکند.  آیاحاضرید سخنی بگوئید که خود معتقد نباشید یا بگوئید حرفی را می زنیم عمل نمی کنیم. یکی از آنجاها ...    ادامه »
یک ماه رمضان بر ما گذشت.  یک ماه شب و روز سر سفره خوان پروردگار میهمان بودیم.  از فیوضات و برکات این ماه همه بهرمند شدیم. این یک سفره عام است که همه بندگان را دعوت کرده. ماه رمضان تمام شد ولی بنده چقدر توانستم توشه ای برای خودم بردارم و تا چه اندازه توانستم با نسیم های بهاری و با باران رحمت الهی این ماه خود و قلب خود را زنده کنم؟  عزیزان این قلبهای ما به منزله آن سرزمینهائی است که در این یک ماه درمعرض بارش رحمت و هدایت الهی قرار گرفته، هرکس به اندازه ظرفیت خودش استفاده کرده، ببین...    ادامه »
اسلام برای آن علم و آگاهی ارزش قائل است که درمسیر مسؤلیت قراربگیرد و آن دانشمند و دانشجوئی را محترم می شمارد که دارای حس مسؤلیت باشد. اسلام برای دانشمندان و آگاهان جامعه به میزان عمل به مسؤلیتهای فردی و خود سازی ارزش قائل نیست؛ بلکه به میزان مسؤلیتهای اجتماعی  و نقش آنها در مبارزه با فساد برای آنها ارزش قائل است.  ازدیدگاه اسلام مسؤلیت عالم ودانشمند تنها سازندگی خویش نیست بلکه باید در سازندگی و رشد و تکامل جامعه هم سهیم باشد و تا حدودی توانائی برای پیاده کردن منطق حق و عدالت و مبارزه ...    ادامه »
در کلیپ ذیل استاد طاهائی(ره) ذیل آیه  "هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدينِ الحَقِّ" (سوره مبارکه توبه، آیه 33) ملاک های دین حق و پذیرش آن را بیان می کنند و بر ضرورت بندگی انسان تاکید می کنند.
صفحه 30 از 45ابتدا   قبلی   25  26  27  28  29  [30]  31  32  33  34  بعدی   انتها